- Zien anderen niet wat jij allemaal bijdraagt?
- Heb je het gevoel dat je naar je collega’s moet bewijzen dat je nuttige dingen doet voor de organisatie?
- Vind het lastig om verbinding te maken met je collega’s?
- Heb je er alles aan gedaan een goed rapport op te leveren en ben je er toch onzeker over?
- Vind je leidinggeven aan een team lastig?
- Durf je het niet te zeggen als je het ergens niet mee eens bent?
Steeds meer financials, leidinggevend of als projectmanager, komen er achter dat naast management instrumenten en vak inhoud, andere aspecten een rol spelen in het dagelijks werk. Communiceren, beïnvloeden, verbinden en presenteren zijn in toenemende mate een vereiste. Naast IQ speelt EQ (emotionele intelligentie) een belangrijke rol. Dit betreft de meer relationele, persoonlijke, contactuele kanten van management. Deze factoren maken het verschil uit in de relatie met jouw klanten en collega’s. Hierbij is het belangrijk jezelf te kennen, jouw eigen sterke kanten en ontwikkelingspunten en te durven openstaan voor veranderingen. Zo kan je tot goed leiderschap komen waarbij je jouw professionele medewerkers beter kunt motiveren en stimuleren, via een goede balans tussen hen vrij laten en coachend leiden en je jouw eigen talenten kan ontdekken en verder ontplooien.
“Ik heb het als zeer positief en effectief ervaren. Maurice wist op een scherp analytisch maar menselijke manier de kern te raken en dit eruit te lichten om aan te werken. Dit had ik niet verwacht dit in een aantal sessies al boven water te krijgen. Complimenten daarvoor.”
06 42 12 55 66
Volg mij!